Nasi Lemak Kukus Sambal Tumis Bilis

By Mar Mansor - 8:30 PG


Ni semua kisah minggu lalu. Bila teringin je nak makan, terus masuk dapur. Baru belajar masak nasi lemak kukus. Gigih tak gigih mak buyung memasak sebab nak puaskan hati. Tidaklah masa pantang nanti terliur nak masak. Masak tau bukan makan. Akekekekeke..

Bukan mudah memasak Nasi Lemak Kukus rupanya. Leceh. Sebab tu mahal. Tapi berbaloi sebab memang sedap. Eh? Terpuji diri sendiri pula.

Saya belajar melalui blog Azie Kitchen. Ada tunjuk step by step. Saya follow je. Terima kasih kak atas perkongsian tu. Suka sangat bila menjadi.

Lawankan pula dengan sambal tumis bilis. Perghhh...nikmatnya.

Warna tu penting juga..





  • Share:

You Might Also Like

14 comments

  1. Makk aihh, sedapnyaa... selamat pagi..")

    BalasPadam
  2. Betullah memang nasi lemak kukus lebih sedap berbanding yg ditanak.
    Kena pulak dgn sambal ikan bilis hmmm...

    BalasPadam
  3. kalau tambah ayam goreng berempah lagi wallaa ;)

    BalasPadam
  4. Wah..sambal tu buat lebih..nasi lemak habis..boleh makan dengan lempeng..hehe..

    BalasPadam
  5. yang bukan mak buyung ni pon terliur tengok nasi lemak kukus tu.. acane.. T_T

    BalasPadam
  6. Kalau sy kena lawan dgn sambal sotong kering...wau barula menyotong2...kikiki...

    BalasPadam
  7. sedapnyaaa. sambal tu menyelerakan :D

    BalasPadam
  8. Sy mmg fail lah klw buat sambal ni. Bawang tu blender ke potong biasa je

    BalasPadam
  9. Perh sdpnya tu smbl bilis nyum nyum

    BalasPadam
  10. audududuhai...
    rajin mak buyung :) alhamdulillah.
    rezeki anak dlm perut la tu nama nyer...

    BalasPadam
  11. wah...sedap nampaknya tu =)

    BalasPadam
  12. Assalam mar,
    ooohoooiii
    ujan2 bi uols cerita nasi lemak pulop
    punggaaahhh he3

    BalasPadam
  13. warna tu penting juga hehehe.. betul2..

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.