Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Genap 6 Tahun


Siapa sangka, saya mampu bertahun selama 6 tahun di sini. 3.8.2009, tarikh saya menerima tawaran kerja di sini. Di sebuah tempat mencari rezeki yang halal.

Dari zaman bujang hinggalah anak nak masuk dua dah. Rezeki masih di sini walaupun kadang kala selama mana kita bekerja di sini, tidak membawa apa-apa erti. Entah apa yang dipandangnya.

Kalau pandai mengipas, dapatlah "anginnya". Begitulah lagak di sini. Appraisal? Campak laut je. Nak kata pandang pada education level, tak juga. Pandang dari segi pengalaman, pun tak juga. Racist!

Tapi, saya masih bertahan di sini sebab saya memerlukan duit, untuk perbelanjaan harian yang kian meningkat, mahu melangsaikan hutang piutang termasuk PTPTN dan yang pasti untuk membayar cukai-cukai yang kerajaan kenakan ke atas rakyat-rakyatnya. Tak mampu nak lari melainkan pindah ke Marikh.

Saya masih bertahan di sini mungkin sampai pencen. Yela, umur dah 31 tahun, rasa malas nak berpindah kerja pun iye juga. Kalau kompeni sudi beri peluang lain, saya terima dengan hati terbuka. Saya yakin, saya boleh dan akan berusaha sebaiknya.


Salah satu kerja saya ~ Customer requirement
Ala-ala DCC










Catat Ulasan

11 Ulasan

  1. Sama mcm akak la..mls dah nak tukar2 kerja..alhamdulillah ts rezeki yg Dia beri :)

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum..selamat pagi...
    Nieyl singgah di sini =)
    seusia dgn nieyl la keje kat opis nie =)
    tp nieyl masuk 1/6/2009

    BalasPadam
  3. Lamanya...xpe..slagi rezeki masih disana..terusknlah...semoga rezeki kite diberkati..huhu

    BalasPadam
  4. Masih muda dan masih boleh utk bertukar angin Mar
    Tapi kalau dah selesa dan rasa boleh bertahan teruskan..

    BalasPadam
  5. semoga awak dapat memberikan perkhidmatan yg terbaik utk company awak :)

    BalasPadam
  6. bettul tu mar....akak pon dah malas nak tukar2 kerja bila anak2 semua dah sekolah..

    BalasPadam
  7. el kat sini pun dah 7 taun..dah jenuh cr keje lain
    mayb rezeki el kat sini kut...mmg ofis ni dekat ngan umah
    masa pun flexible..bos kdg2 baik kdg2 ada angin
    smlah keje sini pun sebab nak nangung keluarga nak bayar utang semua huhu

    BalasPadam
  8. Bertabahlah kita dengan bidang kerja sedia ada..

    BalasPadam
  9. saya keja xdak gaji, harap elaun ja, so abang cakap dapat yg kedua ni suruh stop jaga anak kat rumah ja, huhu

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code