#Cabaran20Hari - Resepi Hidangan Sahur Paling Ringkas

By Mar Mansor - 9:14 PG


Biasanya kalau dah tahap malas, barulah keluar resepi paling ringkas. Tak pun sebab terlewat bangun.

Resepi paling ringkas saya, jom kita belek resepinya.


Telur mata goreng.

Bahan-bahan :
- 1 biji telur ayam - bergantung kepada jumlah orang yang bersahur, kalau 3 orang sediakan 3 biji telur.
- Minyak untuk menggoreng.
- Kicap.


Cara-cara :
- Panaskan minyak di dalam kuali.
- Pecahkan telur ke dalam mangkuk dahulu untuk elakkan terpecahkan telur busuk.
- Goreng telur hingga masak. ~ Ikut kesukaan masing-masing jika mahu kuning telur separuh masak.
- Angkat dan toskan.
- Hidang bersama curahan kicap.


Pinjam dari Google



Sekian, selamat menjamu selera.


Entri cabaran20hari yang lain:
#cabaran20hari 1
#cabaran20hari 2




  • Share:

You Might Also Like

11 comments

  1. samalah kita mar,
    saya dapat makan camni nak cukup sangat dah
    tapi kena ada kurma sebagai sumber tenaga tambahan =)

    BalasPadam
  2. hahaha kemain resepi telur mata..yg ni kena nasi panas2 ngan kicap sedap woo

    BalasPadam
  3. sepanjang puase ade dlm 4-5 kali gak menu telur goreng ni lieya buat hahaahahaha...anak2 suke laaaa...laju je sahur2 telan nasi ...

    BalasPadam
  4. kalau ikut falsya, sahur ngan telur goreng or telur dadar pun dh cukup dh..;)

    BalasPadam
  5. Jarang sangat memasak time sahur... biasa makan je makanan yang lebih masa berbuka.

    BalasPadam
  6. salam ramadhan, sedapnya telur mata masak kicap tuu ;p

    BalasPadam
  7. telur tu pulak separuh masak.. memang ohsemlah.. ;)

    BalasPadam
  8. haha mar, dalam banyak2 blog kak ana bw malam ni, hat ni paling ringkas seringkasnya resepi.. :)

    BalasPadam
  9. Mudahnya resepi ~_^ Yalah, yang paling ringkas ni lah yang paling sedap. Kalau ada nasi putih panas-panas dengan ikan bilis goreng rangup, alahai... sedapnya!

    BalasPadam
  10. telur mata...
    kuning cair skit.
    kicap manis.
    nasi panas :)

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.