Minumlah Tamar Koko

By Mar Mansor - 8:30 PG


Kandungan kedua setiap kali checkup, HB memanjang rendah. Biasanya 10.2, 10.4, 10.8. Tapi yang seeloknya atas 11.0. Sejak  usia kandungan 4 bulan lagi. Pil? memang ada telan hari-hari. Dah kena ulang alik ke KK 2 minggu sekali.

======================================

Dek kerana itu, saya ambil supplemen tambahan lain. Dan mencuba minuman koko yang diperkatakan ramai ini.

Kebaikannya tidak dapat disangkalkan lagi. Ramai yang sudah mencuba. Saya je baru cuba-cuba minum. Tamar Koko merupakan campuran gula halus, krimer tanpa tenusu dan estrak Tamar (Kurma) serta serbuk koko yang lazat dan berkhasiat, dengan piawaian IMP. Rasa koko seakan-akan milo tapi memang lebih rasa kokonya




Khasiat Kurma Dan Koko
  • Kurma yang mengandungi zat besi sangat sesuai bagi orang yang mengalami masalah anemia (kekurangan sel darah merah). Malah wanita yang mengalami haid yang terlalu banyak setiap bulan juga memerlukan zat besi.
  • Kandungan salasilat (sejenis zat yang menyerupai aspirin) dalam kurma boleh bertindak seperti ubat kerana ia mampu mencegah pembekuan darah dan juga bertindak sebagai anti keradangandan menurunkan tekanan darah.
  • Kaya dengan khasiat protein, serat, glukosa, vitamin A&C, sodium serta potassium.
  • Kurma membantu proses pembesaran, merangsang minda kanak-kanak serta perkembangan otak bayi.
  • Koko apabila dicampurkan dengan susu dan gula akan menjadi minuman yang berkhasiat.
  • Kesan Antioksida adalah diperolehi daripada kandungan polyphenois yang tinggi seperti flavanoids.
  • Koko meningkatkan kebolehan mengatasi tekanan.
  • koko melambatkan proses penuaan.
  • membantu membanyakkan susu ibu (berdasarkan testimoni).


"Berminat untuk rasa keenakan Tamar Koko?

Saya ada jual. Harga kasih sayang hokeyyy..


WhatAps : 019-7095 318 ( Mar Mansor )

FB : Mar Mansor



  • Share:

You Might Also Like

17 comments

  1. Mcm nmpk sdp ja minuman ni

    BalasPadam
  2. ingat kan buat sendiri.
    few days ni aida tgk ramai buat shake kurma.
    adik pun buat :)
    moga sihat ye mar...

    BalasPadam
  3. xpnh try lg jns ni.. lgpun yui jrg minum koko ..huhuh

    BalasPadam
  4. Kakak tak pernah rasa lagi Mar
    Kakak ni janji coklat/koko memanglah suka.

    BalasPadam
  5. sedap air ni. nani pun sukaa :D

    BalasPadam
  6. sedapnya.. suka coklat.. baru ni wat coco kurma shake.. nyummy..

    BalasPadam
  7. tamar koko ni xde ke jual dlm serbuk tin mcm milo tu..hehe

    BalasPadam
  8. penah dengar, tapi tak penah minum =)

    BalasPadam
  9. Saya tak pernah minum tamar koko ni. Dengar pun tak pernah...

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.