Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Bermain Dengan Bakul


Sedari kecil, Aisyah gemar bermain dengan bakul. Tidak kira bakul jenis apa. Bakul kain adalah pilihan utama kerana ia besar dan dia boleh berimaginasi sebebasnya.




Bakul berisi kain baju yang telah saya lipat telah dipunggahnya. Sabar sajalah.


Memang seronok melihatnya berimaginasi sambil mulutnya membebel sendiri. Aisyah petah bercakap, faham apa yang orang sampaikan kepadanya. Malah, apabila menonton televisyen, dia akan bercerita apa yang berlaku kepada saya.

Kadang kala saya seolah tidak percaya, Aisyah faham dan pandai menuturkan perkataan yang saya tidak jangkakan.

Kemudian, dia akan bertanya kepada saya pula, "macamana ibu.." 

Ayat yang saya kira paling kelakar setiap kali hari hujan dan kebetukan kami berada di dalam kereta.
"Alamak, macamana nak balik..ujan ibu.."

Memang petah dia berkata-kata. Dan aksinya juga sepetah mulutnya. Kepetahannya juga kadang kala membuat saya rasa geram.
"Tak suka, ibu,." Ayat Aisyah bila tidak sukakan sesuatu.





Catat Ulasan

18 Ulasan

  1. imaginasi kanak2 ni kadang2 menggelikan hati.

    http://ekjozbuluh.blogspot.com/2014/11/janji-kita-suka-singgah.html

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah.. perkembangan dia bagus

    BalasPadam
  3. great ..
    perkembangan yg bagus

    BalasPadam
  4. alhamdulillah..time nie la kite akan tergelak dgn keletah anak kan..

    BalasPadam
  5. Hoho..Boleh geng dgn Qaisara ni...huhu

    BalasPadam
  6. bijak betul aisyah ni..anak buah saya pun namanya aisyah juga

    BalasPadam
  7. Bagus kalau kanak2 suka berimaginasi ni..tanda otak dia berkembang dengan sihat..

    BalasPadam
  8. budak budak cepat belajar kan.. mmg kagum ngan diorang ni..

    BalasPadam
  9. Ank sulong sue gini jg. Mulut tu org ksta mcm bertih jagung...ckp x berhenti...berimaginasi sue pun ye jg. Mmg nk tergelak tgk...

    BalasPadam
  10. Budak2 kalau besar ni memang best melayan dia orang bercakap..mulut macam bertih jagung..hehehe

    BalasPadam
  11. hehe...anaks aya pun suka main bakul
    ni kira bagus perkembangan dia
    mulut tengah rajin nak bertanya itu ni =)

    BalasPadam
  12. Keletah anak2 lah penghibur hati kita kan Mar.. Great Aisyah :)

    BalasPadam
  13. mmg besar bakul tu, seronok la main, bebas jadinyer...

    BalasPadam
  14. bakul dgn kanak2 mmng tak dpt di pisahkan huhuhu

    BalasPadam
  15. Sama la dengan baby saya. Cepat ja dia punggah baju dalam bakul tu.

    BalasPadam
  16. Laaa, kebetulan pulak. Baru tadi singgah di blog PK baca tentang Cik Pia yang suka masuk bakul, rupanya ada teman jauh di selatan sana yang sama sikap ^_^

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code