Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Bubur Pulut Hitam Idaman

Assalamualaikum

Bubur Pulut Hitam Idaman | Pencuci mulut yang sudah lama saya tak makan. Mana tidaknya, ini adalah antara pencuci mulut kegemaran saya. Setengah orang mungkin tidak suka, tapi saya suka!

Saya rindu dengan bubur pulut hitam air tangan emak saya. Eh, mestilah rindu dengan masakan emak sendiri. Dari kecil makan dari air tangan emak, mau tidak rindu.

Terima kasih atas entri Sis Lin. Menggamit kenangan dan membuka selera saya di petang hari. Buat saya tidak keruan, mengidam mahukan bubur pult hitam tau. Malam nanti nak call mak, bila saya pulang ke kampung nanti, bolehlah emak masakkan bubur pulut hitam idaman hati saya.

Pinjam dari Kak Yati



Nota Kaki : Bukan entri resepi ye..

Catat Ulasan

17 Ulasan

  1. wah Mar, kalau buat pekat2 santannya memang awesome lah kan..:)

    BalasPadam
  2. air tangan mak jugak yang sedap kan mar..
    Mama Niza

    BalasPadam
  3. perghh kak..feveret sy jgk ni..kt opis ad jual mmg sdp.

    BalasPadam
  4. sedappp nye dh lama tak makan...

    BalasPadam
  5. Fav SA ni...sedap..lama x buat...

    BalasPadam
  6. Ni feveret sue jugak. Rindu kt atok yg selalu buat bubur pulut hitam ni.

    BalasPadam
  7. letak dalam peti sejuk sedap ni..

    BalasPadam
  8. Batul sangat..setuju...air tangan ibu kita tip top..

    BalasPadam
  9. fevret ni..dah lama tak makan..huhu

    BalasPadam
  10. bubur pulut hitam! feveret kite jugak ni! sedap..sedap..sedap! hehehe

    BalasPadam
  11. Bubur pulut hitam tak minat sangat.
    Tapi, kalau sejukkan jadi aiskrim...
    Makan jerrrxD

    BalasPadam
  12. Saya pun suka bubur pulut hitam ni...huhu

    BalasPadam
  13. ohhh suka pulut hitam rupanya.... sama mcm my millah awak ni Mar hehe

    Okje tak delah suka sangat tapi makan semua boleh jer

    BalasPadam
  14. saya pun suka
    lama juga tak makan bubur pulut hitam =)

    BalasPadam
  15. Apa saja berkaitan dengan pulut, saya suka.=)
    Sedapnya nampak likat jer

    BalasPadam
  16. Untung Mar masih boleh merasa masakan mak. Macam saya ni walaupun mak masih ada tapi beliau dah tak mampu masak lagi. Rindu betul pada keenakan masakan mak. Kalau dulu memang rajin telefon beritahu nak balik kampung dan suruh mak masak sedap-sedap.

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code