Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Throwback #3 : Jadilah Diri Sendiri


Setiap manusia diciptakan berbeza-beza. Cantik, tampan, kaya, cerdik, itu semua kelebihan. Saya akui, pernah merasa sangat rendah diri suatu masa dahulu. Berbadan kecil, seolah budak sekolah rendah, meskipun sudah berusia 20 tahun.

Lama-kelamaan perasaan itu hilang. Hilang bersama arus kedewasaan dan kematangan usia. Dalam tempoh waktu bekerja, saya tidak pernah memikirkan tentang masa hadapan sangat kecuali kerja, kerja, kerja dan hidup saya sendiri. Perkahwinan? Jauh sekali bila hati hancur berkecai, berderai bak kaca yang dihempas ke lantai.


Pinjam dari Google


Saat ini, saya terfikir dan mengelamun sejenak. Mengimbau kenangan zaman sekolah dan zaman uni di mana saya masih muda belia. Zaman itu, saya tidak ada teman lelaki! Dan hari ini, saya sangat bersyukur dengan kehidupan saya. Perjalanan saya, pilihan saya.



Nota Kaki : Apa point entri ini? Ntah..blurrr..


Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. Setiap manusia punya keistimewaan sendiri. Bersyukurlah :)

    BalasPadam
  2. Ni entri terkenang daku dan luahan imbauan masa silam. Takpa Mar tak boyfriend masa tu. Akhirnya kahwin juga. Perjalanan hidup kita ni siapa yang tahu. Hanya Dia sahaja yang mengetahui segalanya!

    BalasPadam
  3. samalah
    zaman sekolah studi dulu mn ada bf..lepas studi baru bf timbul hahaha
    dulu sekolah kita ni sapelah nak compare ngan kwn2 yg lain yg cantek2..kulit mulus bak model bagai hidung mancung..gigi bersusun..


    alhamdulilah dpt bf aka suami yg smpai skrg w/pun hari2 gaduh tetap bersama walau apa jua rintangan ewahhhhhhhhhh n syukur dpt zuriat yg sihat2 hehehe

    BalasPadam
  4. siapa pun kita, asalkan kita tahu dan masih berpijak dibumi nyata, kita tetap manusia yg tahu erti hidup. setiap apa yg dilalui itulah pengalaman dan pengajaran dlm hidup

    BalasPadam
  5. Lgi elok jdi diri sndiri kan drpd jdi org lain

    BalasPadam
  6. insyAllah kita sama2 jadi diri sendiri dan sama2 upgrade diri ke arah lebih baik :D

    nak share satu lagu
    https://www.youtube.com/watch?v=8pu71k-K7mw

    BalasPadam
  7. Setuju... jadilah diri kita sendiri..

    BalasPadam
  8. setuju, masing-masing ada kelebihan tersendiri

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code